The contribution addresses the problem of the acquisition of assessment skills by teachers in initial and continuing training. Within a precise interpretative framework, in particularly it attempts to outline a competences profile of assessment necessary to teacher to teach, also in relation to the other methodological skills (design, communication, relationship, etc.) and processes of alignment of the elements of instructional design.
Il contributo affronta il problema dell'acquisizione delle competenze valutative da parte degli insegnanti in formazione iniziale e continua. All'interno di un preciso quadro interpretativo, in particolare, esso tenta di delineare un profilo di competenze di valutazione necessario all'insegnante per insegnare, anche in relazione alle altre abilità metodologiche (design, comunicazione, relazione, ecc.) e ai processi di allineamento degli elementi di progettazione didattica.
Valutare che fatica! L’evaluation e l’assessment come competenze metodologiche della professione insegnante
Nuzzaci
2019-01-01
Abstract
The contribution addresses the problem of the acquisition of assessment skills by teachers in initial and continuing training. Within a precise interpretative framework, in particularly it attempts to outline a competences profile of assessment necessary to teacher to teach, also in relation to the other methodological skills (design, communication, relationship, etc.) and processes of alignment of the elements of instructional design.Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.