The aim of the phd research presented in this article is to perform a multistage adaptive test (MST) for the measurement of the mathematical skills of the students of grade 10. The test model to be implemented is illustrated and compared with both linear test and classic adaptive test. Furthermore, the fundamental steps necessary for the construction and implementation of a MST test are presented, describing the analyzes carried out on the data in the various work phases and their results. The results confirm the effectiveness of the model.
L’obiettivo della ricerca di dottorato presentata in questo articolo è quello di realizzare una prova adattativa multilivello (MST) per la misura delle abilità in matematica degli studenti del grado 10, seconda secondaria di secondo grado. Il modello di prova che si vuole realizzare viene illustrato e confrontato con sia con i modelli lineari sia con i modelli adattativi classici. Si presentano inoltre i passaggi fondamentali necessari alla realizzazione e alla messa in campo di una prova di questo tipo, descrivendo le analisi effettuate sui dati nelle varie fasi di lavoro e i loro risultati. Le analisi effettuate confermano l’efficacia del modello.
Sperimentazione di un modello adattativo multilivello per la misura delle abilità in matematica degli studenti del grado 10 nelle rilevazioni su larga scala
EMANUELA BOTTA
2019-01-01
Abstract
The aim of the phd research presented in this article is to perform a multistage adaptive test (MST) for the measurement of the mathematical skills of the students of grade 10. The test model to be implemented is illustrated and compared with both linear test and classic adaptive test. Furthermore, the fundamental steps necessary for the construction and implementation of a MST test are presented, describing the analyzes carried out on the data in the various work phases and their results. The results confirm the effectiveness of the model.Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.